اگر به جشن تولد دعوت شده اید یا جشن تولد دارید و مهمانانی را دعوت کرده اید و اگر به دنبال یک فضای شاد و لذت بخش هستید با این مطلب همراه شوید. این مطلب را به دو بخش میزبان و میهمان تقسیم کرده ایم و موارد زیر را بررسی کرده ایم. 

  1. کدام روز هفته جشن تولد بگیریم؟ 
  2. لباس، ترافیک و شام را مد نظر داشته باشید! 
  3. پول و وسایل خانه را فراموش کنید 
  4. بد اخلاق نباشید و حواستان به بد اخلاق ها باشد 
  5. موبایل به دست نگیرید 
  6. هوای بزرگتر ها را داشته باشید 
  7. عکس و فیلم را فراموش نکنید 
  8. مگر به شما اجازه داده اند که فوت کنید؟ 
  9. قبل از اینکه خسته شوید، محل را ترک کنید! 
  10. میزبان عزیز! لبخند بزن! 
  11. خسیس نباشید و همسایه را فراموش نکنید! 
  12. تزئینات و عکاسی رابطه ای مستقیم دارند! 
  13. با همین فرمان ادامه دهید! 
  14. پایان یک شب خوب با یک شام سبک 

1- کدام روز هفته جشن تولد بگیریم؟ 

روز بعد از تولد

روزهایی جشن تولد بگیرید که روز بعد، بچه ها مدرسه نداشته باشند و با خیال راحت به جشن تولد بیایند. روزهای چهارشنبه و پنج شنبه بهترین گزینه برای گرفتن یک جشن تولد هیجان انگیز است. 

معمولا به غیر از یکسری جشن های تولد کودکانه که در مهدکودک و با بچه های مهد گرفته می شوند و صبح و بعد ازظهر هستند، بقیه ی جشن های تولد در شب برگزار می شوند. 

 

2- لباس، ترافیک و شام را مد نظر داشته باشید! 

ترافیک عامل نرسیدن به تولد

آقایان محترم، کت شلوار نپوشید و به جای آن از پیراهن و تیشرت راحت استفاده کنید. خانم های عزیز، لباس شب و ماکسی نپوشید و لباس هایی بپوشید که حالت اسپرت داشته باشند و راحت باشند. همه ی این ها برای این است که اگر برف شادی یا کیک به روی لباس هایتان ریخت ناراحت نشوید. 

پیشنهاد می کنیم قبل از شرکت در جشن تولد حتما از ضد عرق استفاده کنید، چرا که معمولا فعالیت و جنب و جوش در این مراسم ها زیاد است و خیلی زود عرق می کنید. 

سعی کنید زودتر آماده شوید و ترافیک را در نظر بگیرید و اگر مراسم تولد بعد از شام است، شام سبکی بخورید که جا برای کیک و میوه داشته باشید و خرج هایی که میزبان کرده است هدر نرود. 

 

3- پول و وسایل خانه را فراموش کنید 


 قبل از خواندن ادامه این قسمت از مطلب پیشنهاد میکنم مطلب راهنمای خرید هدیه برای کودکان  را مطالعه کنید. 

برای انتخاب هدیه جشن تولد به سن و جنسیت و نسبت فامیلی که با شما دارد دقت کنید و اگر به تولد بچه ها می روید برای جلوگیری از اینکه بقیه بچه ها مراسم را روی سرشان نگذارند،  هدیه هایی کوچک در نظر بگیرید. 

هرگز به جای کادو، پول ندهید و حداقل یک کارت هدیه تهیه کنید. چزا که اگر پول بدهید نشان دهنده ی این است که شما کمترین زمان را هم برای فکر کردن و انتخاب هدیه صرف نکرده اید و اهمیتی برایتان نداشته است. 

خواهشمند است اگر به تولد یک پسر بچه می روید، وسایل خانه کادو نگیرید و برای خود کودک هدیه بگیرید. 

4- بد اخلاق نباشید و حواستان به بد اخلاق ها باشد 

بد اخلاقی در تولد

قبل از اینکه به تولد بروید از میزبان یا دیگر مهمانانی که میشناسید آمار کسانی که قرار است در تولد شرکت کنند را بگیرید. شاید مهمانان رسمی ( کمی بد اخلاق) باشند و شما هم با کلاه بوقی و لباس خیلی اسپرت وارد مجلس شوید و آبرویتان برود و مسخره عالم و آدم شوید. 

بعد از اینکه آمار را گرفتید و به سمت تولد حرکت کردید و دیر رسیدید و صندلی ها و فضا پر شد و مجبور شدید روی زمین بنشینید یا روی پا بایستید بد اخلاق نباشید. خونسردی خود را حفظ کنید و لبخند بزنید، چرا که اگر لبخند نزنید شاید بدتر از این هم به سرتان بیاید و دستتان را با کفش پاشنه بلند زنانه و دمپایی بگد کنند و بد اخلاق تر شوید. این بد اخلاقی ها چیزی جز ناراحت کردن صاحب خانه و میزبان نخواهد داشت و شب شما و وی خراب خواهد شد. 

 

5- موبایل به دست نگیرید 

بازی با بچه ها در تولد

اگر همیشه  و همه جا (حتی پشت فرمان) موبایل دستتان است، اینجا به دست نگیرید و آن را خاموش کنید و با بچه های کوچک سر و کله بزنید و لذت ببرید. باور کنید هیچ چیزی را با این کار از دست نمی دهید و لایک های اینستاگرامتان ریزش نمی کند و به جای آن چیزی بزرگتر یعنی لذت بازی با بچه ها را به دست می آورید. ضمن اینکه این کار باعث می شود در جمع باشید و درگیر شلوغی باشید و در خودتان فرو نروید. 

 

6- هوای بزرگتر ها را داشته باشید 

تولد

به جمعیت حاضر دقت کنید و اگر پدربزرگ و مادربزرگی در جمع حضور دارند، رعایت حالشان را کنید و ولوم ضبط را بالا نبرید و سر و صدای بیش از حد ایجاد نکنید. حواستان باشد شاید پدربزرگ خیلی اعصاب سر و صدا نداشته باشد و شاکی شود وچیزی به شما بگوید. 

ولوم بالای ضبط را برای جشن هایی کنار بگذارید که همه جوان باشند. 

 

7- عکس و فیلم را فراموش نکنید 

ژست عکاسی

 مگر لذتی بالاتر از گرفتن عکس و فیلم در جشن های تولد هست؟ وقتی همه شاد هستند و از غم های دنیا دور هستند، بهترین زمان برای عکس و فیلم است. پس الکی کلاس نگذارید و دست به دوربین شوید (نوع دوربین فرق نمی کند)  و با همه دوستان و اقدام عکس بگیرید. 

 در عکس گرفتن از ژست های با مزه استفاده کنید و خواهشا برای یکدیگر شاخ نگذارید که دیگر خیلی لوس و بی مزه و تکراری شده است.  

در عکس گرفتن زیاده روی و افراط نکنید. 

فقط با همسن هایتان عکس نگیرید و کمی هم به فکر بزرگتر های جمع باشید.  از همه دعوت کنید که اطراف بزرگترهای جمع حاضر شوند و دسته جمعی عکس بگیرند و ضمن خوشحال کردن آن ه، یادگاری از آن ها به جای بگذارند. 

 شاید فردا، دیگر آن ها در میان ما نباشند. 

حضور پدربزرگ ها و مادربزرگ ها

از گرفتن عکس های یهویی پرهیز کنید. زیرا کسانی هستند که دوست ندارند بدون مقدمه از آن ها عکس گرفته شود و نیاز به مرتب کردن مو و روسری و مانتوی خود دارند. با این کار از کدورت هایی که ممکن است پیش آید جلوگیری می کنید. 

 

8- مگر به شما اجازه داده اند که فوت کنید؟ 

فوت کردن کیک تولد

بگذارید آرزو کند وفوت کند. برای بعضی ها مهم است که شمع شان را خودشان به تنهایی فوت کنند. یک سال صبر کرده اند تا ش تولدشان برسد، کلی آرزو کنند، چشم هایشان را ببندند و با ذوق و شوق فراوان شمع های تولدشان را فوت کنند. آن وقت شما از راه می رسید و بی مقدمه و برای شوخی و بدون اینکه به شما اجازه داده باشند شمع ها را فوت می کنید. 

اگر از همه ی جمع خواستند که شمع ها را همگی فوت کنند، شما هم به جمع بپیوندید و بدون فکر کردن به غیر بهداشتی بودن این کار، شمع ها را فوت کنید. 

 

9- قبل از اینکه خسته شوید، محل را ترک کنید! 

قطعا خواندن شعر کلیشه ای (( تولد تولد تولدت مبارک ....))  آدم را خسته نمی کند  و دوست دارد تا صبح این شعر را بخواند و دورهمی از تولد لذت ببرد. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که به ساعت توجه کنیم تا زود دیر نشود. 

بعد از اینکه مراسم تمام شد، با یک خداحافظی شیرین ، میزبان را خوشحال کنید و بیهوده دو ساعت ننشینید و مهمانی را با حرف های بیهوده تر کش دهید. برای مثال اگر تولد ساعت 8.5 شروع می شود، سعی کنید بیشتر از ساعت 11 طول نکشد و هر چه زودتر محل را ترک کنید، چرا که میزبان هم نیاز به حداقل نیم ساعت استراحت قبل از خواب دارد و شما هم تا منزل خود راه زیادی را در پیش دارید. 

 

10- میزبان عزیز! لبخند بزن! 

تا اینجا در باره ی وظایفی که میهمان بر عهده دارد صحبت کردیم. از اینجا به بعد روی صحبتمان با میزبانان گرامی است. کسانی که اولین وظیفه ای که دارند این است که لبخند بزنند تا چهره ی خندانشان به هرچه بهتر شدن جشن کمک کند. پس در ادامه باز هم با ما همراه باشید. 

 

11- خسیس نباشید و همسایه را فراموش نکنید! 

بردن کیک برای همسایه

خسیس نباشید و کیک را طوری سفارش دهید تا اگر در میان مهمانان کسانی بودند که شام را به امید کیک، کمتر خورده بودند، کیک کافی به آن ها برسد. اگر 30 نفر هستید، باید برای هر نفر حداقل 100 گرم کیک در نظر بگیرید و یک کیک زیبای سه کیلویی سفارش دهید. 

در این میان همسایه های خود را فراموش نکنید و آن ها را هم جز سی نفر حساب کنید. چرا که برای تشکر از صبر و حوصله ی آن ها هم که شده باید مقداری کیک برش دهید و برایشان ببرید. 

 

12- تزئینات و عکاسی رابطه ای مستقیم دارند! 

درست خواندید! تزئینات و عکاسی رابطه ای مستقیم دارند. پس یک گوشه از خانه را که نور خوب و تزئینات زیبایی دارد انتخاب کنید و با تزئینات بیشتر، زیباترش کنید. اگر برای تزئین از بادکنک استفاده می کنید، چند بادکنک اضافه بگیرید و بین بچه ها تقسیم کنید تا سر بادکنک دعوایشان نشود.  

 

13- با همین فرمان ادامه دهید! 

لبخندی را که قبلا در موردش صحبت کردیم را با همین فرمان ادامه دهید. حتی اگر روی فرش چای یا شربت ریخت یا بچه ها روی مبل ها بدو بدو کردند، خونسردی تان را حفظ کنید. 

 اگر می خواهید برای یکسری مسائل پیش پا افتاده بد اخلاقی کنید یا اصلا تولد نگیرید و یا بیرون از خانه بگیرید. 

 

14- پایان یک شب خوب با یک شام سبک 

اگر می خواهید به مهمان ها شام بدهید، یک شام سبک در نظر بگیرید و به کیک و شیرینی و میوه و شکلات و... هم که قرار است مهمانان سرو کنند فکر کنید. پس بهتر است یک ساندویچ کوچک برای شما در نظر بگیرید که نیازی به سفره انداختن و شستن ظروف زیاد نباشد. 

 

امیدواریم که با رعایت این نکات، چه به عنوان مهمان و چه به عنوان میهمان شب تولد خوبی را تجربه کرده و خاطره ی آن را تا پایان عمر فراموش نکنید. 

 

شنبه ها حوالی ساعت 16 منتظر ما باشید