قطعا همه شما به عنوان والدین یک کودک می دانید که گرفتن پستانک از آن ها کار ساده ای نیست. همانطور که یک پستانک می تواند کودک شما را آرام کند به راحتی می تواند به یک دوست صمیمی برای کودکتان تبدیل شده و او به آن عادت کند. در اینجاست که شما می توانید با راهکارهای مناسب، به گرفتن پستانک از فرزندتان اقدام کنید. 

در این باره با عنوان های زیر، همراه ما باشید تا درباره ی راهکارهای گرفتن پستانک از کودکان با شما صحبت کنیم. 

  • برای گرفتن پستانک از کودک سریع تر اقدام کنید 
  • برای گرفتن پستانک به درستی و با قدرت عمل کنید 
  • پستانک کودک را بدطعم کنید 
  • پستانک کودک را هدیه دهید 
  • گرفتن پستانک از کودک را تدریجی انجام دهید 
  • پستانک را به فرشته ی پستانک ها دهید 
  • برای گرفتن پستانک از کودک، آن را گم کنید 
  • مکیدن پستانک را سخت کنید 
  • برای گرفتن پستانک از کودک، برای او قصه بگویید 
  • برای گرفتن پستانک از کودک، برایش هدیه در نظر بگیرید 
  • برای گرفتن پستانک از کودک، او را سرگرم کنید 

 

- برای گرفتن پستانک از کودک سریع تر اقدام کنید 

پستانک خوردن کودک

 

بهتر است بدانید گرفتن پستانک از یک نوزاد خیلی راحت تر از گرفتن آن از یک کودک است، چرا که یک نوزاد پس از گرفتن پستانک، نمی تواند زمان داشتن آن را به خاطر بیاورد، ابراز نارضایتی کند یا با صحبت کردن منظور خود را برساند. بنابراین میزان بی قراری کردن یک نوزاد نسبت به یک کودک کمتر خواهد بود. 

 

- برای گرفتن پستانک به درستی و با قدرت عمل کنید 

شما به عنوان والدین یک کودک می توانید برای گرفتن پستانک از او، با او صحبت کنید. شما می توانید یک زمان مناسب مثلا تولد کودک را در نظر گرفته و سپس با دلایلی مثل بزرگ شدن او یا اینکه با بزرگ شدنش دیگر نیازی به پستانک ندارد، به او توضیح دهید که چرا باید پستانکش را ترک کند.  

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که شما بتوانید در تصمیم گیری و عمل خود در مقابل کودک مصمم باشید و در برابر اعتراض و گریه کردن او تسلیم نشوید. 

 

- پستانک کودک را بدطعم کنید 

پستانک بدمزه کودک

 

یکی از روش های گرفتن پستانک از کودکان، بد طعم کردن سر پستانک است. شما می توانید با خریداری یک ماده بی خطر و بدمزه از داروخانه ها یا آبلیمو و سرکه، آن را به سر پستانک مالیده و سپس به دست کودک دهید. با این کار، کودک می تواند از خوردن پستانک پشیمان شده و آن را برای همیشه کنار بگذارد. 

 

- پستانک کودک را هدیه دهید 

اگر کودک شما بزرگ شده و می تواند مسائل مختلف را درک کند؛ با او صحبت کنید و از او بخواهید که پستانکش را به نوزادی هدیه دهد یا اینکه با توضیح دادن به او که دیگر بزرگ شده است از او بخواهید پستانکش را با یک اسباب بازی بزرگ معامله کند. در صورتی که کودکتان بعد از مدتی بهانه پستانکش را گرفت به او یادآوری کنید که آن را هدیه داده  یا معاوضه کرده است و دیگر نمی تواند پس بگیرد. 

 

- گرفتن پستانک از کودک را تدریجی انجام دهید 

یکی از راه های مفید و موثر جهت گرفتن پستانک از کودکان همین روش است. شما برای این کار بهتر است در زمان های خاص مثل زمان خواب یا مکانی مناسب مثل تخت خواب، کودک را محدود کرده و سپس به صورت تدریجی و آهسته اقدام به دور کردن پستانک از او کنید. چرا که گام به گام بودن این روش برای کودک نیز آسان تر خواهد بود. 

نکته ای که در این روش باید به آن توجه کرد این است که شما بایستی در این روش حوصله زیادی به خرج دهید و با صبوری سعی در ترک عادت کودکتان کنید. 

 

- پستانک را به فرشته ی پستانک ها دهید 

شما می توانید با ساختن یک موجود خیالی به نام فرشته ی پستانک ها برای کودکتان، از او بخواهید تا پستانکش را به فرشته بسپارد تا او آن را برای نوزادانی که تازه به دنیا آمده اند هدیه ببرد و به جای آن برای او یک هدیه بزرگ تر بیاورد. 

به این نکته توجه داشته باشید که هدیه را برای او بگیرید و با نگرفتن هدیه، شخصیت خیالی فرشته را نزد کودک خراب نکنید. 

 

- برای گرفتن پستانک از کودک، آن را گم کنید 

اگر پستانک کودکتان گم شده به دنبال آن نگردید  یا حتی آن را از عمد گم کنید تا کودک دیگر دسترسی به آن نداشته باشد. در واقع کودکان پس از مدتی متوجه می شوند که با از دست دادن پستانکشان دیگر احتیاجی به آن ندارند و همه چیز خوب است. 

 

- مکیدن پستانک را سخت کنید 

یکی دیگر از راه ها برای ترک عادت کودک نسبت به پستانک، خراب کردن آن است. شما می توانید با ایجاد یک سوراخ بر روی پستانک در واقع مکیدن آن را برای کودک سخت کنید و اینگونه کودک علاقه اش را نسبت به آن از دست می دهد. 

نکته مهمی که در این روش باید به آن توجه کرد این است که خراب کردن پستانک به گونه ای نباشد که هنگام مکیدن آن توسط کودک قسمتی از آن کنده شده و آن را ببلعد. 

 

- برای گرفتن پستانک از کودک، برای او قصه بگویید 

شما می توانید پستانک را در جایی از خانه پنهان کرده و سپس کودک را به شنیدن قصه ای راجع به پستانکی که فرشته ای آن را به نوزادی هدیه داده و یا پرنده ای که آن را با خود برای بچه اش برده، سرگرم کنید. 

شما در این روش باید توجه داشته باشید قصه ای که سبب ترسیدن کودک می شود را هرگز تعریف نکنید و همچنین در صورت احتمال بهانه گیری کودک، راه حلی برای بازگرداندن پستانک در نظر بگیرید. 

 

- برای گرفتن پستانک از کودک، برایش هدیه در نظر بگیرید 

سعی کنید با وعده خرید یک جایزه به کودکان آن ها را تشویق به ترک پستانک کنید. در واقع کودکان اگر بدانند که با از دست دادن پستانکشان، وسیله بهتری به دست خواهند آورد دیگر احساس نگرانی نخواهند کرد.  

- برای گرفتن پستانک از کودک، او را سرگرم کنید 

پستانک خورن کودک

 

خیلی از کودکان هستند که به هنگام سر رفتن حوصله شان مشغول مکیدن پستانک می شوند. برای ترک کردن عادت آن ها، شما می توانید آن ها را به دیدن کارتون، بازی کردن در پارک و خانه و گفتن قصه سرگرم کنید. 

امیدواریم روش های گفته شده، گره ای از مشکلات شما والدین را باز کند و کودکتان بتواند بدون هیچگونه دغدغه ای پستانکش را کنار بگذارد. 

ما این مطلب را به کمک وبسایت های دکترسلام و کودکت نوشته ایم.