شرایط ارسال پرسش یا پاسخ :

- بهتر است پرسش و پاسخ کوتاه و مختصر باشد؛ زبان و رسم‌الخط فارسی و اسلوب نگارش هم در آن رعایت شده باشد.

بهتر است برای پیگیری یا سوال درباره سفارش یا استفاده از خدمات پس از فروش با امور مشتریان (شماره تلفن‌25908-021 داخلی 133) تماس بگیرید یا از طریق فرم صفحه "تماس با ما" با انتخاب موضوع پیگیری سفارش یا خدمات پس از فروش، سوال یا درخواست خود را مطرح نمایید.

برای ارسال سایر درخواست‌ها، پیشنهادات،انتقادات و یا شکایات از فرم صفحه "تماس با ما" استفاده کنید تا در اسرع وقت به نظر ارزشمند شما رسیدگی شود .

نمونه ای از سوالات 

1- دوست دارم از ایران پتک/ ایپکا خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من می‌رسد؟

پاسخ:  علاوه بر سابقه ، تجربه و محتوا، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی به این کسب و کار رسمیت و اعتبار می‏‌بخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می‏‌شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما می‏‌توانید در صفحه اصلی وب سایت ایران پتک/ ایپکا  با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.

2- آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

پاسخ:  شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید و در ساعات اداری سفارش خود را تحویل بگیرید.

 3- آیا می‌توانم برای شخص دیگری خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

پاسخ:  بله، پس از انتخاب کالاهای مورد نظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در 5 مرحله تکمیل خواهد شد: 1) سبد خرید شما، 2) مشخصات گیرنده، 3) نحوه ارسال، 4) بازبینی سفارش، 5) پرداخت نهایی

 4-آیا می‌توانم خرید کنم و فاکتور به نام شخص حقوقی یا شرکت صادر شود؟

پاسخ:  بله، پس از انتخاب کالاهای مورد نظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در 5 مرحله تکمیل خواهد شد: 1) سبد خرید شما، 2) مشخصات گیرنده، 3) نحوه ارسال، 4) بازبینی سفارش، 5) پرداخت نهایی

برای اشخاص حقوقی یا شرکت ها که درخواست فاکتور رسمی نمایید، فاکتور صادر می شود.

5- از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، چگونه می‌‏توانم مطلع شوم؟

پاسخ:  اگرپس از ثبت سفارش اینترنتی از طریق سایت و پرداخت آنلاین بعد از 3 تا 5 روز کاری سفارش به شما تحویل نشد میتوانید با تلفن 25908-021 داخلی 133  ارسال سفارش خود را پیگیری نمایید.

 6- آیا می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

پاسخ:  خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت شرکت با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند.

7- می‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟

پاسخ:  تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید یا پرداخت نهایی شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.

پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت خرید، شما در سایت  قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. اما می توانید در اسرع وقت و در ساعت اداری با شماره 25908-021 داخلی 133 تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

8- بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید تماس بگیرم؟

پاسخ:  خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش با شما تماس خواهند گرفت.

9-می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

پاسخ:  بله، اما به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم ‏باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند. اما چنانچه به هر دلیلی مایل به خرید اینترنتی نبودید، می توانید در ساعات اداری با شماره 25908-021 داخی 133 تماس حاصل فرمایید.

10- برای انتخاب و خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم‏ گیری به من کمک کند؟

پاسخ:  کارشناسان بخش فروش تمام تلاش خود را می‏‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت موجود، کافی و روشن باشد. شما راه‌‏های مختلفی برای کسب اطلاعات تکمیلی و تخصصی محصولات دارید. می‌‏توانید از ابزارهای ایجاد شده برای این منظور از قبیل ویدئوهای آموزشی و جدول اطلاعات فنی کالاها استفاده کنید. همچنین نقدها و نظرهای کاربران را با دیدگاه بی‏طرفانه در سایت نمایش می‏‌دهد که مطالعه آنها می‏‌تواند در انتخاب کالا به شما کمک کند. برای مشاوره در مورد کالا با شماره 09101507511 در ارتباط باشید تا در اسرع وقت توسط کارشناس مربوطه به شما پاسخ داده می شود.

11- کالاهایی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟

پاسخ: گاهی به دلیل عوامل مختلف مثل موجود نبودن مواد اولیه یا دیر رسیدن آنها به کارخانه محصول در خط تولید است . به محض تولید بر روی سایت قابل مشاهده است .

12- آیا ممکن است کالایی را که سفارش می‏‌دهم موجود نباشد؟

پاسخ:  کالاهای دارای قیمت که در سایت با وضعیت "موجود" مشخص شده، قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارش‏‌ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا می‌شود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف می‌شود.

13- آیا تعداد خرید از یک کالا محدودیتی دارد؟

پاسخ:  به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا وجود ندارد.

14- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟

پاسخ:  گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

15- آیا می‌‏توانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟

پاسخ:  در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.

16- آیا قیمت‌‏های  سایت نسبت به بازار ارزان‌‏تر است؟

پاسخ:  سیاست قیمت‏ گذاری در ایران پتک  مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. قیمت‌‏های ارائه شده برای کالاها در سایت  قیمت‌‏های خرده فروشی است.

17- آیا ایپکا در تهران یا سایر شهرها، شعبه دیگر یا نمایندگی دارد؟

پاسخ : بله ، بر روی سایت در قسمت عاملین فروش می توانید لیست نمایندگی ها را مشاهده کنید .